/

Publicerad:

Vikarier efterlyses

Vi behöver hjälp. På grund av pandemin ser vi ett stort behov av vikarier i förskola, skola samt inom vård och omsorg.

Vi befinner oss redan nu i ett mycket ansträngt läge med en hög frånvaro av medarbetare inom vissa av våra verksamheter. Vi förbereder oss på att det kan bli ännu värre, både på grund av pandemin och andra virussjukdomar som just nu härjar i kommunen. Vi behöver snabbt få in vikarier för att klara av våra viktigaste uppdrag.

Är du pensionär, studerande, arbetslös eller på annat sätt har möjlighet att hoppa in och jobba med oss? Har du möjlighet att jobba med kort varsel, ansök här på vår webbplats redan idag: katrineholm.se/arbetahososs/vikariera.

Här behövs du

Vi är i stort behov av vikarier inom förskola och skola. Vi behöver också vikarier till hemtjänst, äldre- och demensboenden samt funktionsstöd, omgående. Viktiga jobb där du verkligen kan göra skillnad.

Har du kompetens, erfarenhet eller intresse av något annat kommunen sköter så kan du skicka in en spontanansökan. Detta kan handla om matlagning, omlastning eller parkarbete. Det kan också vara så att du har lastbils- eller truckkörkort som kan vara värdefullt.

Du kan komma att få syssla med lite av varje, bland annat för att vi på så sätt kan använda vår ordinarie personal så effektivt det går till de uppgifter som kräver specialkompetens.

Känslan av att göra skillnad

Även våren 2020 hade vi svårt att bemanna våra kärnverksamheter in om vård, omsorg och skola på grund av pandemin. Då var Åsa Plantin en av våra hjältar - hon gick från att driva resebyrå till att jobba som vikarie i kommunen. Hos oss fick hon köra transporter, organisera skyddsutrustning och mycket annat.

- Det var en otrolig resa, något jag tycker alla borde prova på för att få se hur det verkligen fungerar i en kommun. Jag är så glad för erfarenheten, jag kände mig sååå välkommen och jag är så tacksam för att jag fick göra skillnad!

Nu är vi i samma sits igen – vi behöver snabb hjälp. Skicka in din ansökan via vår webb redan idag. Vi behöver dig!

Åsa Plantin i sin omsorgsuniform under våren 2020.