Festival för mogna i Katrineholm

Festival för mogna i Katrineholm: En hyllning till musik, gemenskap och glädje för äldre i kommunen.

Festival för mogna 2019. Foto: Therese Larsson

Den årliga Musikfestivalen för mogna är tillbaka för nionde gången och välkomnar dig till Igelkottens grönområde den 24-25 maj. Festivalen, som för första gången anordnades 2012, har blivit en älskad tradition och ett betydelsefullt evenemang under våren i Katrineholm. Festivalen vänder sig främst till de som bor på särskilt boende, i servicehus eller som har hemtjänst, men alla är varmt välkomna att delta i denna fantastiska helg fylld av musik och glädje

Musikfestival för mogna stoltserar med en imponerande lineup av både internationella och lokala stjärnor som kommer att inta scenen under de två dagarna. För att nämna några av de fantastiska artisterna som kommer att uppträda: Rickard Söderberg, Double Inn och Ronachs kapell kommer att bjuda på minnesvärda musikupplevelser för publiken.

Louise "Kickis" Eriksson, undersköterska och arrangör vid Katrineholms kommun, berättar entusiastiskt om festivalen och uttrycker förhoppningar om ett stort antal besökare:
- Vi tror och hoppas på mycket folk. Festivalen brukar locka mellan 2 000 och 2 500 besökare. Festivalen vänder sig till de som bor på särskilt boende, i servicehus eller som har hemtjänst. Men det kommer minst lika mycket folk utifrån. Och alla är välkomna.

Under festivalen kommer området att vara fyllt av liv och aktiviteter. Besökarna kan njuta av gratis entré till festivalen och samtidigt utforska de olika utställarna som erbjuder försäljning av blommor, hantverk, smycken med mera. Restaurang Igelkotten kommer att hålla öppet och erbjuda en varierad meny med mat, vin, öl och alkoholfria drycker. För de som vill koppla av och njuta av en fika eller en lättare måltid kommer caféet att servera kaffe, kakor, smörgåsar och festis.

För mer information och detaljerat program.