Njut av stranden mitt i staden

Vattenleken i Sveaparken är öppen varje dag klockan 8-20 under sommaren.

Två barn i bikini leker och skrattar i vattenleken.
Foto: Therése Larsson

Nu kan du varje dag klockan 8-20 njuta av en strand mitt i staden. Vid öppningen hade vi en testpatrull med från Sandbäcksskolans fritids på plats för att testa den nya vattenleken. Barnen bjöd på många skratt och leenden och gav tummen upp.

Service- och tekniknämndens ordförande Anneli Hedberg och förste vice ordförande Helena Gärtner var också med för att öppna vattenleken och säger såhär om Sveaparkens nya attraktion:
- Det här är fantastiskt kul och tillgängligt för alla. Ett led i att utveckla våra lekplatser och vår fina lekplats i Sveaparken har blivit ännu finare.

Vattenleken är öppen för alla varje dag, oavsett om du tar dig fram med hjälp av dina ben eller hjul. Vattnet återanvänder vi dessutom när vi vattnar våra planteringar och rabatter. Det är cirka 5-10 grader varmt och du startar vattenleken genom startknappar på varje del i attraktionen.

Vid parken finns också parasoller, solstolar, en grillplats och skogsparti som erbjuder skugga och plats för lek.

Vill du hitta fler lekplatser i Katrineholm? Kolla in naturkartan! Länk till annan webbplats.

Johan Larsson, Anneli Hedberg, Helena Gärtner, Håkan Stenström
Johan Larsson (projektledare), Anneli Hedberg (politiker), Helena Gärtner (politiker), Håkan Stenström (projektledare). Foto: Therése Larsson
Flera barn i badkläder leker i vattenleken som regnar eller sprutar vatten på dem
Foto: Therése Larsson