28 augusti är det dags för Hälsofestivalen Funkisyran

En festival för alla – verkligen alla. Kom som du är och var som du är, oavsett variation. På Perrongen arrangeras för första gången en hälsofestival som är öppen för alla.

Just nu pågår arbetet för fullt med att planera och boka in det sista inför Funkisyran. En hälsofestival för den som har funktionsvariation – och andra som vill vara med. Hälsofestivalen görs i samarbete mellan Katrineholms kommun och Studiefrämjandet Sörmland och bjuder på många olika aktiviteter. Bland annat dansworkshop, speakers corner, spela-in-din-röst, pysselverkstad, prova på graffitti och föreläsningar i olika ämnen.
Temat för dagen är “en festival för alla – verkligen alla. Kom som du är och var som du är”.

Vi ses på Perrongen!

Festivalen genomförs i Perrongen 28 augusti med start klockan 11 och avslut vid 16. Evenemanget och alla aktiviteter är gratis. Fika och lunch får besökaren köpa till självkostnadspris.
- Det här är en målgrupp som inte syns så ofta. Vi vill stärka och göra något extra för dem, säger arbetsgruppen som arbetar med festivalen.
- Det är viktigt att de får ta plats och får visa sin konst och göra sina röster hörda. För oss är det här bland det roligaste vi kan göra och vi vet att det kommer att göra skillnad, avslutar arbetsgruppen.

Programmet för Funkisyran

Stora scenen