Nu öppnar 220 nya parkeringsplatser vid Djulöområdet

Nu är arbetet klart med att anlägga nya parkeringsplatser, gångvägar och
cykelparkeringar för besökare till Djulöområdet. Väl till valborgsfirandet öppnar de nya parkeringsplatserna tillsammans med fyra nya laddplatser för elbil.

Karta som visar djulöområdet och var parkeringarna finnsFörstora bilden

Tidplan

Parkeringsplatserna kommer att öppnas fredagen den 28 april och är därför tillgängliga under valborgsfirandet på Djulö  Länk till annan webbplats.den 30 april.

Det här har vi gjort

Arbetet är en del i en större omvandling av Djulöområdet där vi ökar tillgängligheten för besökare. Vi har:

• Skapat 220 nya parkeringsplatser samt nya cykelparkeringar.
  • Anlagt en ny in- och utfartsväg till parkeringsplatserna och skapat nya gångvägar i området.
  • Fixat fyra laddplatser för elbil.

Bra att veta för dig som ska besöka Stora Djulö Herrgård

Som besökare till Stora Djulö Herrgård parkerar du numera på de nya parkeringsplatserna och använder de nya gångvägarna för att ta dig till herrgården. Det går fortfarande bra att åka bil fram till herrgården för att lämna och hämta besökare. Det finns dessutom tillgängliga parkeringsplatser för personer med nedsatt gångförmåga vid herrgården.

Samhällsbyggnadsförvaltningen

Öppettider: måndag till fredag klockan 8-16. Lunchstängt klockan 12-13.
Tillgänglighet: tillgänglighet för besökare

Observera att vi endast tar emot bokade besök. Övriga besök hänvisar vi till Kontaktcenter på Djulögatan 31B i Katrineholm.