Kulturnatten i Katrineholm

Fredag 20 oktober är det dags för Kulturnatten i Katrineholm. Då fylls Katrineholm med mängder av kultur för alla smaker. Kom och upplev konst, litteratur, scenframträdanden, musik, workshops, stand up, eldshow och mycket mer. Varmt välkommen!

Program för årets kulturnatt

Under fredagen den 20 oktober, från klockan 14.00 fram till klockan 00.00, kan du uppleva och ta del av kultur i mängder. Aktiviteterna är runt om i Katrineholm, på olika scener och platser. Hela programmet hittar du i vår evenemangskalender.

Årets Kulturnatt bjuder på många evenemang av hög kvalitet. Som av en slump sker på dagen 43 år efter den legendariska konserten med Dag Vag och Ebba Grön på Safiren 1980.

Exempelvis så finns det massor för den musikintresserade. Det blir konserter på Musikens Hus, en musikfestival med unga Katrineholmsmusiker hos kulturföreningen DuD och en konsert i ett skyltfönster mitt i city. Samma konsert som gästades av Lars Winnerbäck under kulturnatten i Norrköping under förra helgen.

Men vill du uppleva något alldeles extra? Välkommen ner till underjorden. Där bjuds du in till en ambient resa, i Sveriges första atombombssäkra skyddsrum under Gröna Kulle.

Förutom musik blir det stand-up på Statt, skrattworkshop på Kulturhuset Ängeln, squaredance i köpcentret Violen, en Nördkväll med gamla retrotv-spel på KomTek och en eld-show i Stadsparken.

Välkommen till en helkväll i Katrineholm!

Ta del av hela programmet och planera din kväll

Missa inte att ta del av hela programmet för att planera din kulturnatt!

Alla evenemang är gratis om inget annat anges.

Kulturnatten och Agenda 2030

I arbetet med kulturnatten bidrar vi till följande mål i Agenda 2030:

Mål 3: Hälsa och välbefinnande

Mål 5: Jämställdhet