Festival för Mogna 2024

Den årliga Musikfestivalen för mogna är tillbaka för tionde gången och välkomnar alla till Igelkottens grönområde den 29-30 maj. Lyssna och dansa till bland annat Double Inn, Östen med Resten eller The Fantastic Four.

Festivalen riktar sig främst till dem som bor på särskilt boende, i servicehus eller som har hemtjänst, men alla är varmt välkomna. Festivalen, som först anordnades 2012, har blivit en älskad tradition och ett betydelsefullt evenemang under våren i Katrineholm och lockar varje år ungefär 2500 besökare.

Musikfestival för mogna 2024 stoltserar med en imponerande lineup av både lokala och nationella stjärnor som kommer att inta scenen under de två dagarna. Bland de fantastiska artisterna som kommer att uppträda finns:

The Fantastic Four - Sveriges största motowngrupp

The Mule Skinner Band - ett svenskt rock 'n' rollband med originalmedlemmar från Streaplers

Double Inn - irländsk spelglädje på Katrineholmsvis

Östen med Resten - musikalisk humor och finlir

Festivalområdet kommer att vara fyllt av liv och aktiviteter. Besökarna kan njuta av gratis entré och utforska de olika utställarna som erbjuder försäljning av blommor, hantverk, smycken med mera. Restaurang Igelkotten kommer att hålla öppet och erbjuda en varierad meny med mat, vin, öl och alkoholfria drycker. För de som vill koppla av och njuta av en fika eller en lättare måltid kommer caféet att servera kaffe, kakor, smörgåsar och festis.

Programmet, menyerna och kontaktuppgifter till arrangörerna finns här.